6 månader

Kommentera

Herregud han har redan funnits hos oss ett halvår! Månaderna bara springer iväg. Vart tar tiden vägen? Men han är nog en liten segkorv våran lilla Leo 😄
Inte ett dugg intresserad av att börja åla eller krypa. Han har ålat lite framåt och lite bakåt men mest runt i ring. Han hinner inte ligga så länge på magen innan han ligger och panikskriker. Och tänker typ att vänjer han sig aldrig av att ligga på magen kanske han aldrig kryper sen vad vet jag. Han sitter bra på sin rumpa och tar sig ner bättre och bättre. Mycket nya läten är det och han springer i gåstolen men blir förbannad när han springer in i trösklarna. Alltså på riktigt skitarg han panikskriker direkt så man tror han håller på att dö typ.
Och det där med maten går bra nu tycker jag, vi har hamnat på rätt nivå och det är roligt att mixtra maten till honom.
Han äter inte ersättningen lika ofta och idag började jag med välling. Inte ren välling utan det kommer kanske ta några dagar innan vi hamnar där. Späder ut ersättningen med vällingen så han ska vänja sig med smaken. Och tänker som så att börjar han gilla vällingen så kanske han äter gröten sen eftersom det smakar nästintill samma sak. Minns dock inte hur jag gjorde med vällingen till Elton. Men jag börjar nog byta ut ersättningen nu åsen får han bara välling när han ska sova sen och resten mat. ( de tillfällen han äter dåligt eller är sjuk så ska han såklart få vällingen mer) tror det blir bra såhär.

Just de måste säga att Leo älskar vatten! Han är helt tokig i det. Till skillnad mot Elton som jag fick kämpa för att få i typ 1 matsked vatten om dagen. Det är en sådan skillnad på dessa pojkar men lika till utseendet säger alla att dom är iallafall 😁