1 årskontroll

2 kommentarer
Idag var det dags för 1 års kontrollen. Tycker den var så sen. Han är ju typ 12.5 månad nu. 
Men allt såg bra ut iallafall.
trodde dock han skulle väga mer eftersom han äter ganska mycket.
-10.01 kg
76.5 cm lång
Huvudet var litet som vanligt 45 cm.
Han följer som tur är sin kurva.
men huvudkurvan är nog den som är längst ifrån normalstrecket.
men det märks på kepsar köpte 74 på den senaste och om inte huvudet får ett språng kommer han kunna ha den ganska länge eftersom den är lite stor.

Bytte till storlek 5 på blöjorna igår med. Men tyckte dom kändes så lösa speciellt runt låren. Som om det ska komma ut. 
Det får vi väl se när han bajsar (han gjorde aldrig det idag) 

Sprutorna gick bra. C var med så han fick hålla honom. Grät en skvätt men det vände ganska fort som tur va.
tyckte han hade lite feber innan han gick och la sig han var så rosig om kinderna och vääääldogt gnällig.. 37.9 så gav han en Alvedon  och sen blev han pigg. Men somnade snabbt ändå vid läggdags.

Annars ser allt bra ut och nästa gång blir när han är 18 mån. 



 
1 Johanna :

skriven

Stora killen :-)
Mina tjejer har oxå alltid haft litet huvud. Jag tycker dock deras huvud ser normala ut och alla andras barn har såå stora huvuden istället ;)
Mina låg oxå under kurvan och tydligen är det inget onormalt förutom att man får köpa en mindre " hattstorlek" som min sköterska sa :)

Svar: Ja jag tycker också hans ser normalt ut mot kroppen. Och andras har jättehuvuden. okej kanske inte alla men många. Men mam lir väl van med sina egna barns ☺ huvudsaken är väl att det växer iallafall :)
äve

2 Johanna :

skriven

Stora killen :-)
Mina tjejer har oxå alltid haft litet huvud. Jag tycker dock deras huvud ser normala ut och alla andras barn har såå stora huvuden istället ;)
Mina låg oxå under kurvan och tydligen är det inget onormalt förutom att man får köpa en mindre " hattstorlek" som min sköterska sa :)