Ångrar mig

En kommentar

Elton är jätteduktig på hans nya förskola.
Men jag måste erkänna en sak att jag har en sådan ångest att vi bytte.
Elton har pratat om Madde, en fröken som jobbar på det förra dagiset, och det gör inte saken bättre.
Han säger ingenting när jag lämnat honom han är glad att han får leka osv.
Har absolut ingenting emot invandrare heller dom verkar jättegulliga dom som går på hans avdelning. I själva verket är han nog den ända med svenskt ursprung på hans avdelning just nu. Har iallafall inte sett någon annan. Men nu handlar det inte bara om de. Det har bara inte klickat med fröknarna heller. Jo med en av dom men resten då?!

Men jag skulle ha lyssnat på Christoffer. Får erkänna det. Han ville inte att vi skulle byta. Och jag sa jo det är bättre att det är nära. Det är förvisso väldigt skönt att det är så nära. Men det känns inte bra och jag har så ont i magen vill inte att han ska gå där. Ska jag söka om till han igen? Men då måste vi vänta till januari. Och finns det ens plats på pärlan igen eller blir han placerad någon annan stans då. Ska han behöva byta fler gånger innan han hamnar där vi vill. Åh dumma 😔
Blir så synd om Elton också hur ska han få några kompisar när jag ska flytta på han hela tiden..
Åh tusan vad har jag gjort. Där fick jag bara för att jag ska vara ego och göra som jag vill hela tiden och tror att det alltid är bäst.
Nej jag kan inte sova heller för ligger bara och funderar..

 
1 Johanna :

skriven

Om det inte känns rätt för er att Elton går på nya förskolan så hade jag haft Elton hemma, du är ju ändå hemma med Leo. Och direkt ställt båda i kö till den förskolan som jag hade velat ha.
Hoppas det löser sig för er ❤️

Svar: ja det är nästan så jag vill ta hem honom. Men gör jag det så går han ur omplaceringskön. I den har man förtur mot dom som söker en förskola för första gången. Och då måste han gå kvar tyvärr. Och sen placerar dom bara om i januari och augusti så måste iallafall vänta. Men ska ringa imorgon och höra ifall det inte kan finnas något undantag att han kan få byta om det finns ändå finns plats på förskolan vi vill ha. Känns ju dumt om dom inte fyller upp platserna..
äve