magsjuka!

Kommentera
Idag har Elton fått magsjuka tror vi. Han hade lite kväljningar i sängen i morse men tänkte inte mer på det. När han sedan tog första skeden med gröt spydde han massor över hela sig själv och stolen. Tvättade av honom och satte på ny blöja. Så fick han äta upp resten av gröten och den gick ner, trodde jag. 10 min efter spydde han igen fast inte lika mycket dock. 
Fick tvätta både han och mig nu. La han för att sova en stund och han hann sova ca 20-25 min så hör jag att han är vaken. Går in och hela sängen är nedspydd. Bara sätta på tvättmaskinen en direkt.. så det är nog magsjuka han fått. Har gett han vatten och lite fruktpuré för att få något i magen. Mamma kommer med socker så jag kan göra eget vötskeersättning som jag får ge han nu. 
Hoppas han får behålla purén och att han inte spyr något mer. Stackars liten. 
Än så länge är han iallafall pigg och glad 💙