tabata!

Kommentera
Såhär har tabata träningen sett ut för mig dom senaste gångerna. 
Det finns olika sorters tabata med olika tid osv, men jag kör den som är 20/10. Den tycker jag är lagom och man tar i mer på en kortare tid än vad man gör på den dubbla. 
Så alltså man kör stenhårt 20 sekunder vilar 10.  Nästa tjugo kör man nästa övning och så fortsätter det så. Alla set är 8 övningar. Och jag har valt att köra 4 övningar per set alltså kör jag varje övning 2 gånger...
Hur enkelt som helst och tro mig det är galet jobbigt! 
Man kan ju välja själv vad man vill köra för övningar. Och jag har valt att anpassa efter det jag klarar av just nu. 
Mer mage blir det så småningom när jag har gjort klart mammamage träningen! 😀
Effektiv hemmaträning som funkar hemma i vardagsrummet med eller utan vikter!